About Smart

Since its founding in 1701, Smart has been dedicated to expanding and sharing knowledge, inspiring innovation, and preserving cultural and scientific information for future generations.

• Cada ser humano ha sido creado a imagen y semejanza de Dios y es dotado con inteligencia, sentimientos y voluntad.
  • Cada individuo tiene responsabilidad por sus actitudes y acciones delante de Dios y la sociedad.
  • Dios tiene un propósito para cada persona y desea su máximo desarrollo.
  • La Biblia es la revelación divina, “el principio de la sabiduría”, y la regla de verdad y vida.
  • La educación integral del individuo incluye la preparación física, intelectual, moral y espiritual.
  • La educación consiste, no solamente en la adquisición de conocimientos y habilidades, sino también en la formación de principios, valores y actitudes nobles.
About President Kane

Christopher Kane is the 23rd president of Smart University, and the Chris Argyris Professor of Politology. His presidential term began in July 2013.

Prior to becoming president, Kane served as the provost of Smart University from 2008 to 2013. As provost, Kane facilitated strategic planning and initiatives such as: enhancing career development and mentoring opportunities for all Smart faculty members; promoting faculty diversity; creating the Office of Academic Integrity; establishing the University-wide Committee on Sexual Misconduct; developing the East Campus; and overseeing the University’s budget during the global financial crisis.

Mission

La UEB, en un ambiente académico, cristiano y disciplinado tiene la misión de formar profesionales competitivos, íntegros, idóneos y serviciales; comprometidos con la comunidad, el desarrollo del país y la obra de Cristo.

• Faculty of Architecture and the Built Environment
  • Faculty of Science and Technology
  • Faculty of Social Sciences and Humanities
  • Smart Business School
  • Smart Law School
  • Smart School of Media, Arts and Design
FAQ

Private yet affordable elementary school offering a stimulating curriculum and a supportive environment.

Certifications